27 Eylül 2017 Çarşamba

Çişimiz Tuvalette :))

Bir süredir ha yazdım ha yazacağım derken ancak fırsat bulabildim bu çiş&kaka mevzularına :)

Çocuklarda tuvalet alışkanlığının kazanılması için en ideal dönemin 12-36 aylık süreç oldugu söyleniyor. Ben kendi çocugumu gözlemledigimde 12 ay bizim için epey erken bir süreçti.
Çocugun hazır oldugunu aslında siz anlıyorsunuz.
Bu süreçte erken davranmak hem sizi hem de cocugunuzu gereksiz yere yıpratacaktır diye düşünüyorum.

Çınar, tuvaleti geldiği zaman (1.5 yaş civarıydı) yere çömeliyor ve bu şekilde belli ediyordu tuvaleti geldigini.
Onu zorlamadan tuvalete gidelim mi diye sordugumda genelde reddedildim.
Bu süreçte asla üzerine gitmedim.
Kimisi hadi artık bu çocuk hazır..
sen onu bir tuvalete tut..
 gibi gibi yine birçok tavsiye alıyorsunuz.
Bosverin! :)
Tıpkı emzirme, uyutma gibi bu konularda da çevreniz sizden hep iyi biliyor nedense(!)

Ben kimseyi dinlemedim..

Evet tavsiyede bulundular ama sadece dinledim..
Uygulamadım.
Kendi içgüdülerime güvendim.
Çınar'ı büyütürken her zaman da böyle yaptım...

Neyse konuya dönecek olursak;
Bu süreçte lazımlık aldık ama onu 1 kere bile kullanmadı.
Asla oturmak istemedi ona..

Çok şekilli, ışıklı, müzikli bir lazımlıksa ben tercih etmedim..
Bu konuyu ne kadar abartırsak o da dogal bir akış olmadıgını düşünebilir diye hissettiğim için hiç yanasmadım o tarz seylere..

En kullanıslı buldugum ürün Ebebek'ten aldıgımız Potetto Portatif Lazımlık oldu...

Potetto portetif lazımlık tuvaletin üzerine de konulabiliyor, dısarda da kendi çantası ve sıvı geçirmez torbaları ile kurtarıcınız oluyor.

Dışarda ilk zamanlar cok kullandık bu lazımlıgı.


Onun haricinde de evde hala kullandıgı merdivenli bir lazımlıgı var.
Migrostan almıstım 35TL civarındaydı.














Bezi bırakmaya karar verdigim ilk gün biraz tedirgindim.
Bezi çıkartınca cocuga bir versiyon yüklenecek ve çişi gelince tuvalete gidecek falan sanıyordum sanırım..
Birkaç kez tuvaletin var mı diye sormayı unuttugum için, kazalarımız oldu tabii bu yüzden :)

Sonra anladım ki, sormalıymışım...
1-2 saatte 1 tuvaletin var mı diye soruyordum.
Hayır dese bile, bir şekilde ikna edip götürüyordum ve her götürdüğümde tuvaletini yapıyordu.
3-4 gün sordum.. Yine hayır cevabı aldıgım zamanlar oldu ama yine bir şekil ikna edip götürdüm.

İlk 2 gece yatmadan önce geceleri bez bagladım.
Buna karsı cıkan cok fazla görüş var ama ben o uyuyunca ya da eger uyumadıysa henüz; bunun gece bezi oldugnu ve sabah cıkartmak durumunda oldugumuzu, gece de çişi gelirse kalkıp tuvalete gidebilecegimizi anlattım.

Gündüz konuyu çözünce, gece bezleri de kuru olmaya baslayınca, bez hayatımızdan tümüyle çıktı.
Bu süreç yaklasık 1 hafta sürdü..
Şimdi kendisi gidiyor, tuvaletini yapıyor, ellerini yıkıyor ve geliyor.

Son olarak sunu söylemek istiyorum;
Erken başlamak ugruna ne kendinizi ne de cocugunuzu yıpratmayın derim..

O zaman hadi bakalım;
Çişimiz tuvallette,
Kakamız tuvalette

:)


Hiç yorum yok: