Bumerang - Yazarkafe

18 Mayıs 2017 Perşembe

Çilek mi dediniz?

En sevdiğiniz meyve nedir?
benim ÇİLEK!

Çilekle ilgili şöyle bir anım da var sizinle paylaşmak istedigim;

Annemin bana hamile oldugu dönemler... babamla gezmeye gidiyorlar ve bir Çilek tarlası görüyor annem. Kokusu geliyormus anlattıgına göre ve kıpkırmızı remen "ye beni" diyormus :)
Tarlanın sahinini görmedikleri için annem almak istememiş oradan çilek, ama içinde kalmıs.. Camdan bakarken baş parmagı çenesinin altında olarak tarlanın güzelliğini izlemiş bir süre..
ve ben dogmusum, çenemde tam da annemin parmagını koydugu yerde çilek lekesi ile... :)
Size hurafe gibi gelebilir böyle şeyler belki ama ben bizzat kendimden bahsediyorum.
Belki bana da anlatsalar inanmazdım, bilemiyorum şimdi...
Küçükken baya canlı bir renkken büyüdükçe hafif cilt lekesi gibi kaldı.
Şimdilerde belli bile olmuyor ama ben o Çilekli İrem'i cok seviyordum :)
Benim çilek yememe için bir neden aramama gerek yok, saglıklı olmasının dısında tadına da zaten bayılıyorum.

Siz bir neden arıyorsanız, işte size Çilek yemek için nedenler?
·  Dilimlenmiş bir fincan çilek sadece 53 kaloridir ve 3,3 gram lif içerir.
·  Çilek, portakaldan daha fazla C vitamini içermektedir. Bir bardak çilek, yetişkin bir kişinin günlük C vitamini ihtiyacının yüzde 13'ünü karşılaşmaktadır.
·  Çilek, kan şekeri yüksek kişiler tarafından tüketilebilir. Çünkü çilek, glisemik indeksi değerine sahip olumsuz kan şekerini etkilememektedir. Tabii çok fazla yememek kaydıyla…
·  Kırmızı meyveler, düşük şekerli meyve olarak kabul edilir. 100 gram çilekte 4,1 gram şeker vardır. Şeker seviyesi en düşük kırmızı meyve ise ahudududur.
·  Antioksidan ve polifenoller bakımından zengin olan çilek, cildiniz üzerinde de harikalar yaratır. Çilek cildinizin onarımını sağlar ve özellikle güneşten hasar gören hücreleri yeniler.
·  Çilek seviyorsanız rahatlıkla gülümseyebilirsiniz. Çileğin içerdiği malik asit, diş minelerinin beyazlamasına yardımcı olur.
·  Çilek kalp ve kardiyovasküler sistem için de çok faydalıdır. Haftada üç kez çilek yemek özellikle kadınlarda kalp krizini azaltabilir.
Unutmadan hatırlatalım: Çilek alırken, organik olmasına dikkat edin. Çevre Çalışma Grubu'nun listesine göre çilek, pestisit kalıntı seviyesi en yüksek olan ürünlerin başında gelmektedir.


(-Şenpiliç ‘Dengeli Beslen Hareket Geç’ Proje Danışmanı Uzman Diyetisyen Olcay Barış,)












Hiç yorum yok: